Tanulj Grimpow... avagy a tolvajból hogy lesz bölcs tudós?


A Grimpow már megjelenése előtt példátlan kiadói sikert ért el. A spanyol irodalom történetében korábban sohasem fordult elő, hogy egy külföldön ismeretlen szerző ifjúsági regényét tíz országban is megjelentessék. A 2005-ös spanyolországi kiadást követően a kötet 2006-ban Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Koreában, Nagy-Britanniában, az Egyesült Államokban, Portugáliában, Görögországban és Oroszországban is megjelent. De vajon mi az, amivel ez a regény ilyen hamar képes volt meghódítani ennyi ország olvasóit? Mindenekelőtt az, hogy a Grimpow rendelkezik a széles olvasóközönség érdeklődését és figyelmét megragadó izgalmas kalandregények összes ismérvével. A középkor misztikus világában játszódó történet egy ősrégi titok birtoklása körül forog, amire az egyház és a király is igényt tart. A főhős, Grimpow, egy kiválasztott, akinek sokszor sejtelmes, sőt veszélyes kalandjai csodálatos világba ragadják magukkal az olvasót.

Mikor megkaptam ezt a könyvet nem gondoltam volna, hogy magán problémák miatt ilyen sokára fogom kiolvasni. Annak viszont kifejezetten örülök, hogy a legnagyobb gyászoltam pont ez a könyv pottyant az ölembe. mert mikor olvastam, teljesen kiszakadtam a valóságból. Időt és dimenziót váltottam. Grimpow története magában foglalja mindazokat a misztikus és mesés vonásokat, mint amilyenek naggyá tették Harry Pottert is. Nemcsak a könyvben szereplő bölcsek köve miatt mondom ezt, hanem a történet annyira olvasmányos, és annyira mesélteti magát, hogy lehetetlen letenni. Mikor olvastam, belemerültem a betűk vetítette képsorba, szinte magába szippantott a könyv (most is a Harry Potter jutott eszembe, mikor a Titkok kamrájában Harry belepottyan orral a Denem naplójába), megszűnt számomra a világ, és megnyílt egy másik. Ez a másik világ rejtélyekkel teli, hiszen annyi nyomozás van benne, amitől a Da Vinci Kód Langdon professzora is ijedten kapkodta volna a fejét. Az egész történet egy apró tárgy körüli huzavonáról szól, ami véletlen az ifjú Grimpow tulajdonába kerül és onnantól kezdve fenekestül fordul fel az élete. A történetszövés szerintem briliáns volt, a történetszálak végeláthatatlan fonalon kapcsolódtak egymásba, mint a könyv borítóján szereplő farkába harapó kígyó. Néha-héha olyan érzésem volt, hogy a könyv írója biztosan tagja lehetett a történetben szereplő tudóstársaságnak, hiszen tökéletes és hibátlan minden, amit leírt. Nem találtam benne unalmas részeket. A tájleírások kellemesek voltak, olyan érzésem volt, mintha bebarangolnám a középkori Európát én is velük jó nagy tarisznyával, lóháton. Szerintem kellenek az ilyen könyvek ma, mert nemcsak jót szórakoztam, de olyan értékeket láttam megjelenni a lapok között, amik ma fogyatkoznak a "ponyva"piacról. Ábalos bőven szépirodalmi számomra. Terjedelme a könyvnek ne ijesszen meg senkit, mert nagyon gyorsan lehet olvasni, és észre sem vesszük, mikor vége, csak amikor már az utolsó lapokat rángatjuk homlok ráncolva, értetlenül. Grimpow számomra nagy ajándék volt, sok jót adott nekem, megnyugtatta a lelkem. Alig várom Ábalos bácsi következő művét. Csak az lehetne még hosszabb. :)

Kedvenc szereplő: Salietti (üssetek agyon de ez a lovag nekem nagyon bejött)
Utált szereplő: Búlvár de Góztell (egy szó elég: inkvizítor)
Kedvenc jelenet: az, ami a könyv első oldalától az utolsóig tart :)
Utált jelenet: ha mindenképp kell választani, akkor a Sziklakör várai elleni háború, mert az szomorú volt

Értékelés: 5* / az 5-ből

posted under , |

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

Téma

Üzemeltető: Blogger.

Népszerű bejegyzések

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Anonyma has read 0 books toward a goal of 50 books.
hide

Keresés ebben a blogban


About Me

Saját fotó
Rólam beszél majd a blogom.

"Az életről tudom, hogy végleges, de akadnak pillanatai, melyek felérnek az örökkévalósággal."


Followers


Recent Comments