Anonyma nyara - 2012 nyarán a kezembe akadtak...

Kicsit eltűntem a köztudatból, mert akadtak némi nehézségeim, de most megújulva igyekszem felvázolni, mi is akadt a kezembe az elmúlt nyáron. Sajátos helyzetemnek köszönhetően a tervezettnél több időm volt olvasni, ezért mikor számba vettem, mit olvastam a 3 hónap alatt, igencsak elkerekedett a szemem, mert önmagamhoz képest is sokat olvastam. Persze még többet olvashattam volna, ha minden időmet erre fordítom, de sajnos (vagy épp szerencsére) a német tankönyvet is bőszen kell emelgetnem, szóval a német tananyag olvasottsága is magas nálam... :D (Ezért tervezem, hogy a polcomon téli álmot alvó német nyelvű regényeimet is szép lassan el kell olvasnom...) A csillagozást elkezdtem kiterjeszteni tízes skálára én is... mivel sok blogolónál láttam, bár akkor még nem láttam értelmét, hogy én is hasonlóval éljek. Aztán a sok sok ötcsillagos könyvem után rájöttem, hogy igencsak elfogult vagyok a könyvekkel, ezért igyekszem minél tárgyilagosabban, minél precízebben csillagozgatni, hogy a kedves olvasók, akik erre tévednek, valami érdemlegeset is olvassanak az ömlengések helyett. :D Most beleveszem a listába azokat a könyveket is, amiket csak elkezdtem, majd lejjebb foglalkozom azokkal, amiken végig is rágtam magam. :) Olvasási sorrendben: 1. Cassandra Clare: Csontváros 2. Nalini Singh: Angyalcsók - Angyali vadász 2. 3. Cecelia Ahern: Lány a tükörben 4. Karen Marie Moning: Rossz hold kelt fel - Tündérkrónikák 4. (nincs kiolvasva) 5. Kurt Tepperwein: Itt és most élj! 6. Vass Virág: Krásznájá Moszkva 7. Janet Evanovich: Szingli fejvadász 2. 8. David Safier: Jézus szeret engem 9. Shoko Tendo: Jakuzák holdja 10. Leiner Laura: Szent Johanna gimi 1. A kezdet 11. Rhonda Byrne: A titok 12. Paulo Coelho: Brida 13. Rhonda Byrne: Az erő (nincs kiolvasva) 14. E.L. James: A szürke ötven árnyalata (nincs kiolvasva) 15. Kelley Armstrong: Awakening , Az ébredés - Sötét erő trilógia 2.

Cassandra Clare: Csontváros ********* Annó a második kötetével találtam szembe magam, mikor egyik molytársamnak, Nita Könyvgalaxisnak vettem meg születésnapjára. Akkor még csak nézegettem a borítót, de nyár elején jobbnak láttam elolvasni, és nagyon megtetszett a történet. Mivel már túl vagyok a friss olvasási élményen, de emlékszem, mennyire lázban tartott a cselekmény, és nagyon várom már, hogy a második kötet is a kezembe kerüljön (mpfh... logisztikázom még...). Tényleg jár a 9 pont neki.
Nalini Singh: Angyalcsók - Angyali vadász 2. ****** és fél* A gyakorlatom miatt lassan tudtam olvasni, viszont az első kötet pörgése mellett kicsit csalódnom kellett. Nem tetszett, hogy annyira húzzák-vonják az időt a kölcsönös angyal-kisangyal kapcsolattal a szereplők, miközben a háttérben valami baromi nagy esemény készülődött!! A sok "csipp-csöpp"-pel meg "kicsivadász"-okkal már kezdett az idegeimre menni, de VÉGRE a vége kárpótolta magát. Mindent egybevetve továbbra is tetszik a sorozat hangulata, örülök, hogy a főhősnőnk múltját kicsit megismertük, továbbá Raphael sem maradt számunkra ismeretlen, megismertük az angyal mögött megbúvó... nos, angyalt. Azért csak 6,5 pontot kap számomra, mert a két főszereplő egymás közti szexuális huzavona elvonja a figyelmet a cselekményről, ami alapvetően számomra izgalmasabbnak és érdekesebbnek ígérkezett a főszereplők enyelgésénél. Bocsánat, de úgyis tudni, hogy összejönnek, nem? :)
Cecelia Ahern: Lány a tükörben ***** Cecelia Aherntől bájos kis történetecskékre bukkantam, meglepetésemre kettőt is találtam a vészesen vékonyka kis könyvben, de a könyv bámulatosan csudiszép kivitelezése elfeledte velem a könyv vékonysága felett érzett csüggedtségemet. A két novellához nem tudok mit szólni. Lehet, hogy lázas voltam olvasása közben, de akárhogyan forgattam a könyvet, nem találtam az Aherntől megszokott rózsaszínű vattacukorfelhős befejezést. Mind a két történet meglehetősen szokatlan volt,és némelyik (az első novellácska esetében) egészen borzalmas volt és ijesztő. Ám el kell ismernem, attól még nem rosszak a kis novellák, de ez merőben szokatlan volt. Nagyon. Azért is kap csak 5 pontot, mert ez az a könyv, amit nem tudok hova tenni. Lehet, hogyha nem lenne olyan szép kivitelű a könyv, akkor még kevesebb pontot kapott volna. :(
Vass Virág: Krásznájá Moszkva ***** Hozzá kell tegyem, hogy a pontozáshoz az is hozzátartozik, hogy eddig abban a hitben éltem, hogy utálom az ilyen "csajos sztoris" könyveket. Vass Virág elérte nálam, hogy az általam tőle első ízben kézbe kapott könyvet (hát az úúgy volt, hogy megláttam a borítót, a pirosra festett oldalszéleket,és a magassarkút a képen és a MOSZKVA feliratot - ekkor tanultam oroszul még - és már meg is vettem)úgy tegyem le, hogy fontolgassam nemcsak Virág többi könyvét, hanem még Fejős Éva és a többi kortárs csajos könyv írónők könyveit is megismerjem. Merőben szép teljesítmény. A történet tehát nagyon tetszetős volt, jó volt a szereplők összeboronálása, a főhősök küzdelme és mindennapjai, kicsit beleéltem magam a cselekményekbe (talán azért, mert kórházban fekve olvastam a ballerina kórházas jeleneteit), így teljes volt a siker. Az 5 pontom tehát a kezdeti bizalom pontja, ne tessék csüggedni. Ez azt jelenti, hogyha ismertebb lesz számomra a műfaj, akkor már differenciáltabban tudom értékelni az ilyen típusú könyveket (mivel én alapjáraton vámpíros-para-krimi ésstb. irányultságú vagyok).
Janet Evanonvich: A szingli fejvadász 2. ****** A drámázás után egy kis könnyedségre vágytam, és sajnos pont olyan könyvet kaptam a kezembe, ahol a koporsós fekete humorra Mazur nagyival (akit imádok) nem voltam vevő. Ezt leszámítva a könyv nagyon tetszett, hozta a színvonalat, hatására ismét megnéztem az első részt filmen, de a koporsós hülyeség miatt kicsit pihenek a harmadik rész előtt. A pontozás is annak szól, hogy rosszkor olvastam a könyvet, de legközelebb, vagy a következő kötet esélyes a 6 csillagnál magasabb pontszámra.
David Safier: Jézus szeret engem ******** Ez a könyv abszolút telitalálat. Jelzem, hogy nem olvastam még a Biff evangéliumát (mint a jól ismert Biblia paródiát – illetve annak könnyedebb felfogását :D), továbbá a Pocsék karma sem került a kezembe, csak annyit tudtam Safier humoráról, hogy jó. Na de, hogy ennyire jóó?! Másfél nap alatt befaltam a könyvet, folyamatosan gurgulázva a röhögéstől, és törölgettem a könnyeimet. Bírtam az egész történetet, és a befejezés sem lehetett volna ennél jobb. Nem lihegi túl a Bibliát – bár a George Clooney poénon nagyon felhúztam a szemöldököm, hanem tisztes távolsággal kezeli. Szóval szerintem az olvasásából sem adódnak felháborodások szerintem. :) 8 pontos.
Shoko Tendo: Jakuzák holdja – egy gengszter lányának visszaemlékezései ******* Elég vegyes érzelmeim vannak a könyv cselekményeivel kapcsolatban, és mindig elgondolkodtat, hogy az európaitól merően más kultúrák milyen…. másak tudnak lenni a mi szemünkben. Nagyon tisztelem ezt a nőt, aki minden titkolózásnak dacára felvállalja a történetét, és szinte naplóként, képekkel elénk tárja a rideg valóságot. Azt mutatja, hogy az egzotikus Japán sem olyan, mint amilyennek gondoltuk. Vagy épp – pont olyan, amilyennek sejtettük. 7 pontos, enyhén katartikus. Amikor leteszed a könyvet, akkor megtörlöd a homlokod, hogy hála égnek, ilyen veled nincs.
Rhonda Byrne: A titok ******** Sokáig vonakodva, sőt, némi ellenszenvvel tekintettem eme könyvre az Édesvíz boltban. Mivel ott mindenféle "vonzás törvénye"-s könyvet lehetett zsákszámra találni, ezért nem izgatott ez a könyv se. Belenézve láttam, hogy csekély vastagságú lenne, és borzalmasan drága. Ámde a kórházban mégiscsak a kezembe került a mellettem fekvő nagyon derűs és aranyos hölgytől, aki a lelkemre kötötte, hogy amíg őt operálják, olvassam ki. Igazából mondhatom azt is, hogy a könyv kicsit megváltoztatta az életemet. Eddig is elég pesszimista gondolkodású voltam, de a könyv olvasása során jöttem rá, hogy nagyon pesszimista voltam, és igazából a hülyeségeimet meg is felezhetném azzal, ha kevesebbet aggódnék, idegeskednék... és akkor kórházban sem kötnék ki. Azóta elkezdtem olvasni Az erő-t is, és nem sajnáltam rá a pénzt, mert megéri. Ha másért nem, csak azért olvasd el valamelyiket, mert annyit dicsérik az olvasót benne, annyira nagyszerű embereknek vagyunk kikiáltva a könyvben, hogy a legnagyobb önbizalomhiányos is furcsán fészkelődni kezd a székben közben. :) 8 pontot kap azért, mert jót tett velem (bár nem szeretem az olyan könyveket, mely úgy lett megírva, hogy inkább mások írtak bele, az író pedig összefércelte... de jelen esetben ettől is hajlandó vagyok eltekinteni). :)
Paulo Coelho: Brida ********** A könyvről már írtam kritikát a moly.hu-n ezért nem ismétlem magam: "Meglepő olvasni az értékeléseket, meg a tudat is, hogy mostanában mennyien nem szeretik Coelho műveit. Én eddig még csak 3 könyvét olvastam, de mindegyik „bebújt a bőröm alá”. Jó, oké, nekem is furcsa volt a Bridánál, hogy a mágiát keveri a kereszténységgel, ami alapjáraton két ellentétes dolognak tűnik, de valójában egy és ugyanaz. Mármint a keresztény vallásgyakorlat és a boszorkányság között senki sem vonhat párhuzamot, én sem, mert rögtön keresztre feszítenek érte, de minden vallásnak egy alapja van, mégpedig az, hogy hagyjuk, hogy vigyen minket valami előre, amit nem látunk, csak bízunk benne, hogy hatalmasabb, és erősebb nálunk. Ilyen szempontból szinte „mindegy”, hogy az ember Istenben, a környezetben, a szexben vagy a tudományban találja meg a nyugalmát, ha egyszer megleli. Nekem eddig ez a kedvenc könyvem tőle, mert én még hiszek a lelkitársak megtalálásában. Tündéri gyerekmesében élek, de legalább ebben jól érzem magam. :) Amúgy a könyvet valóban csak azoknak ajánlom, akik nyitottak kívülről nézni a vallásokat, mert különben rettenetesen felháborodnak majd a boszik és a kereszténység keverésében, ha ettől nem tudnak elvonatkoztatni." Kedvenc könyveim egyike, tehát 10 pontot kap tőlem. Igen, elfogult vagyok. :D
Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1. A kezdet ****** és fél* Nagyon tetszett a történet, és várom is a folytatást. Plusz csillagocskák azért, mert Óbudán játszódik, és már sajnos nem lakom ott, mégis nagyon jól esett gondolatban arrafelé nosztalgiázni *hüpp-hüpp*. A folytatást viszont nem tudtam olyan könnyen (még) kézbe venni, ezért esett ennyit a pontozása nálam. Viszont ígéretesnek, viccesnek találtam a könyvet, ezért remélem, hogy a többi könyv további csillagokban fog tobzódni nálam. Ajánlom azoknak, akik szeretik a sulis tiniregényeket, de szerintem a felnőttek is jót szórakoznak rajta. Abszolút kivi vagyok az összes többire! :) 6,5 pont, kezdésnek.
Kelley Armstrong: Awakening, Az ébredés- Sötét erő trilógia 2. ******** és fél* Nagyon nehezen vettem fel a fonalat, mert még tavaly olvastam az 1. részét, de tudtam, hogy akkor is izgatottan hagytam abba a könyvet. Nem csalódtam az in medias resben, nagyon jól sikerült a könyv, és izgatottan fészkelődve várom a sorozat befejező kötetét. Nagyon érdekes dolgok derültek ki Cloé családjáról, és nagyon tetszik, ahogy egyensúlyozik a két pasi között, és Torit is megkedveltem. Szeretném tudni az egész történet megoldását, mert kevés nekromantás regény van, és ki voltam éhezve erre a típusú paranormál könyvre. :) 8,5 pont, abszolút szeretem-könyv. :) Nos, akkor ennyi mára. Vanna könyvek a listán, amiket még nem olvastam ki teljesen, így azokat akkor fogom kielemezgetni már cizelláltabb formában, mikor a végére érek. A továbbiakban igyekszem aktívabb lenni, bár a netem ebben a borongós időben keveset enged, de reménykedni szabad... Jó olvasást Nektek! :)

posted under |

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Régebbi bejegyzés Főoldal

Téma

Üzemeltető: Blogger.

Népszerű bejegyzések

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Anonyma has read 0 books toward a goal of 50 books.
hide

Keresés ebben a blogban


About Me

Saját fotó
Rólam beszél majd a blogom.

"Az életről tudom, hogy végleges, de akadnak pillanatai, melyek felérnek az örökkévalósággal."


Followers


Recent Comments